Psiholoģija / 12. decembris, 2013

Tirgotāj, 10 lietas, ko novērtē pircēji

Ziemassvētki tirgotājiem ir pļaujas laiks, tomēr aiz precēm, cenām, akcijām un piedāvājumiem stāv cilvēks, kurš vēlas iepirkties un tikt labi apkalpots.

1. 15 minūtes paradīzē ir labākas par 5 minūtēm ellē

Pircēju vērtību skalā “labs serviss” atrodas augstāk kā “ātrs serviss”, tāpēc nekad steigas dēļ neļauj sev zaudēt klientu. Ātrs serviss sevi attaisno tikai tad, ja tas ir paveikts kvalitatīvi.

2. Klientiem visbiežāk patīk personiskā pievienotā vērtība

Jā, un pircēji par to ir gatavi maksāt vairāk. Visvieglāk to var pārbaudīt uz restorānu viesmīļiem – ja viņi personiski iesaistās klientu apkalpošanā, pajautājot, vai šodien jūtas labi, palīdz izvēlēties ēdienu, uzklausa, kas klientam vislabāk garšo un pēc maltītes noskaidro, vai ar visu bija apmierināti, apmeklētāji nešaubīgi atstāj lielākas dzeramnaudas.

3. Patstāvīgie pircēji novērtēs, ja atcerēsies viņu vārdus un to, kas viņiem patīk

Protams, šo greznību var atļauties tikai mazie uzņēmēji, bet tā arī ir viņu viena no lielākajām priekšrocībām! Neskaitāmos ar psiholoģiju saistītos pētījumos ir pierādījies, ka cilvēkam izteikti patīk, kad citi izrunā un atceras viņa vārdu. Izmanto to savā labā!

4. Sniedz vairāk nekā pircējs ir gaidījis

Bieži vien notiek gan otrādāk – pa visām malām tiek izreklamēts, cik neticami brīnišķīgs ir produkts, bet kad cilvēks to iegādājas, viņš piedzīvo vilšanos, jo produks ir vienkārši produkts. Laba tirgošanās prakse tomēr ir pavisam otrādāka – nu pieliec taču pie kafijas tasītes to mazo cepumiņu klāt!

bymildred.blogspot.com

Foto avots: http://bymildred.blogspot.com

5. Pārdod ne tikai preci, bet arī sajūtas

Katra lieta, ko mēs iegādājamies, ir domāta ne tikai nepieciešamības apmierināšanai, bet arī kādas konkrētas sajūtas iegūšanai. Auskarus mēs nepērkam tikai tāpēc, lai aizpildītu caurumus ausīs, bet lai kļūtu skaistākas. Tāpēc velti laiku, lai piepildītu arī savu klientu sajūtas.

6. Lojalitātes programmas patiešām darbojas

Skumji, kad veikalā paziņo: “Mums nav klientu kartes” vai “Nē, mēs Jums nevaram iedot nekādu apjoma atlaidi”… Lai cik arī labs pirkums būtu bijis šajos veikalos, nākamreiz gribas doties pie konkurentiem, kuri piedāvā pirkt šo pakalpojumu deviņas reizes un desmito saņemt bez maksas.

7. Tavai precei ir jāstāsta stāsts

Ja pircējiem ir jāizvēlas pirkt ražotnē ceptas piparkūkas vai mazā uzņēmumā ar rokām ceptas un lolotas, priekšroka tiks dota otram variantam. Pircējiem patīk stāsti, kas atklāj, kā produkts ir tapis un kādēļ uzņēmuma īpašnieks nodarbojas tieši ar šāda veida biznesu. Pastāsti savu stāstu!

8. Pajautā, ko pircējs domā par Tavu produktu

Tev pašam šķiet, ka Tu savu preci pārzini vislabāk, bet patiesībā bieži vien tieši pircējs pazīst Tavu preci daudzreiz labāk par Tevi pašu. Nereti viņi izdomā tādus pielietojumus, par kuriem Tu pats neesi aizdomājies. Tāpat arī ir ar uzlabojumiem – tikai Tavs klients var pateikt, kas viņam pietrūkst Tavā produktā. Jautāt klientam viņa viedokli ir kā nošaut divus zaķus ar vienu šāvienu. Pirmkārt, Tu iegūsi papildus informāciju, kā uzlabot savu preci, otrkārt, pircējs nevis nākamo ies pirkt pie konkurenta, bet gaidīs Tavu uzlaboto preci.

9. Pircēji nevēlas lētu mantu

Jā, cena visbiežāk ir noteicošais kritērijs, kādēļ tiek iegādāta kāda konkrēta prece no plaša klāsta, bet nevienam klientam nepatīk apziņa, ka viņš ir nopircis lētu mantu. Pārstāj reklamēt, ka pie Tevis ir viss lēti, lētāk un pavisam lēti. Atrodi efektīvākus reklamēšanās paņēmienus.

10. Rūpējies par pircēju arī pēc tam, kad viņš ir preci nopircis

Arī šajā jomā tirgotāji grēko. Pret pircējiem nav jāizturas laipni tikai tik ilgi, kamēr viņi izvelk maku. Preču pārdošana nozīmē apkalpošanu arī pēc tam, kad klients atgriežas un vēlas preci samainīt, tā ir bojāta u.tml. Viens šāds skandāls par preces nesamainīšanu spēj nodarīt lielāku ļaunumu biznesam nekā naudas atgriešana klientam.

Šķiet, ka nav jāpiemin, ka klientam vienmēr ir taisnība? Tas ir pašsaprotami! Lai mums visiem patīkams šis svētku tirgošanās un iepirkšanās laiks!

Titulbildes avots: http://500px.com/photo/43775198

Pastāsti draugiem

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *