girl-690614_1280
Iedvesmai / 14. jūlijs, 2015

Smaids rada smaidu

Katrai no mums ir gadījies saskarties ar nelaipnu apkalpošanu. Protams, nepatīkami, tāpēc meklējam risinājumu, kā uzlabot klientu un apkalpojošā personāla attiecības.

Katrai no mums ir gadījies saskarties ar nelaipnu apkalpošanu. Cilvēki uz to reaģē dažādi – pasaka kādu “biezāku” vārdu pārdevējai vai viesmīlim, raksta sūdzību uzņēmuma vadībai vai gluži vienkārši aiziet un nosolās konkrētajā veikalā vai kafejnīcā vairs neatgriezties.

Dažādi pētījumi mārketinga nozarē ir pierādījuši to, ka par savu negatīvo pieredzi pastāstam daudz vairāk draugiem un paziņām nekā par pozitīvo. Katrā ziņā tas ir nebeidzams strīds un saka jau, ka klientam vienmēr taisnība. Būdama cilvēks, kurš ir bijis abās pusēs – gan strādājot klientu apkalpošanas sfērā, gan saskaroties ar nelaipnu attieksmi, vēlos aicināt abas puses būt saprotošākas! Bieži vien kādai nelaipnai attieksmei vai pārāk klusi pateiktam “Labdien!” ir iemesls.. Un ļoti bieži tas ir bijis kāds iepriekšējais klients, kurš savu slikto garastāvokli “izgāza” uz pārdevēju, viesmīli vai biļešu kases darbinieku.. Bet arī klientam varbūt bijusi slikta diena un paziņojums, piemēram, par to, ka iecienītā prece šobrīd nav pieejama vai serviss nestrādā, var šo dienu padarīt tikai sliktāku. Tāds kā domino kauliņa efekts. Nebūt neaicinu samierināties ar klaji nelaipnu apkalpošanu, bet ik pa laikam varam pacensties iejusties arī otra ādā.

Mēs, sievietes, esam ļoti emocionālas būtnes, bet arī personas otrā pusē lielākoties ir daiļā dzimuma pārstāves. Vairosim labo un pozitīvo, piemēram, uzsakot darbiniekus par LABO servisu. Ticiet man – pārdevējai, kura dzirdēs kādu laipnu vārdu no pozitīvi noskaņota klienta, smaids saglabāsies visu atlikušo dienu, un stimuls arī citus apkalpot ar degsmi un prieku būs lielāks. Nostāvēt 8 un vairāk stundas kājās, un visu dienu smaidīt nav nemaz tik viegls uzdevums, kā varētu likties. Skatoties uz pozitīvo, radīsim pozitīvāku gaisotni sev apkārt, un būtu taču tik jauki beidzot kādā pētījumā lasīt, ka vairāk draugiem un paziņām varam un gribam pastāstīt par pozitīvo pieredzi kādā no vietām, kur regulāri iegriežamies!

Zane Ratniece,

Foto: Pixabay.com

Pastāsti draugiem

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *