Psiholoģija / 21. marts, 2013

Raudi un dziedi jeb 10 veidi, kā relaksēties

Liela daļa cilvēku cieš no stresa un spriedzes, tādēļ aktuāli ir meklēt veidus, kā ienest savā dzīvē balansu. 10 relaksēšanās veidi, kas Tev neko nemaksās, bet liks justies tik labi! Padari tos par saviem ieradumiem!

Paguli vannā.

Ūdens kā tāds ir medusmaize ķermenim. Kā relaksēties vannā? Iegulies vannā tā, lai ūdens sniedzas līdz krūtīm, atlaid atpakaļ galvu, lai ūdens aizsniedz ausis. Galvu atspied pret vannas malu, lai atslābinās arī kakla muskuļi. Ļauj rokām turēties virs ūdens, aizver acis un izbaudi ūdens viļņošanos. Domā par to, kas Tevi nomierina un ļaujies, lai ūdens ieaijā. Tas atslābina visus muskuļus un mazina saspringumu. Izmanto jebkurus blakus līdzekļus, kas Tev patīk – mūziku, klusinātu gaismu, smaržīgas vannas putas.

Dodies dabā.

Vai tās ir pastaigās gar Tavu māju, vai arī Tu dodies uz kādu sev tīkamu vietu – pie jūras, mežā vai parkā, svaigs gaiss un dabas skaistums liks Tavām domām pārstartēties. Kustības aktivizē smadzeņu darbību, kas palīdz tikt ārā no domām, kurās esi iesprūdusi, kā arī ļauj uz situācijām paskatīties no cita skatpunkta.

Izbaudi sportiskās aktivitātes.

Skriešana, ūdens aerobika, trenažieri, riteņbrakšana vai jebkura cita aktivitāte, kas ir Tev tuva, mobilizē Tavu ķermeni un palīdz atbrīvoties no uzkrātās spriedzes. Vēl viens plus sportiskām aktivitātem ir laimes hormona izdalīšanās. Ja ar sportu tomēr esi uz “Jūs”, vienmēr var ieslēgt skaļi mūziku un izlēkāties pie tās.

Izraudies.

Ja Tev ir līdzīgi, kā man, kad asaras pašas plūst straumēm, kad iekšā par daudz sakrājies, tad Tev ir paveicies. Spriedze rodās no tā, ka ir sakrājies par daudz – dusmas, aizvainojums, kauns, bezspēcība un to visu Tu staipi kā smagus akmeņus sev līdzi. Priekš kam Tev tas ir vajadzīgs? Kad jūti, ka kaklā kāpj kamols, nerij to nost, bet izraudies. Skaļi un no sirds.

Kad jūti, ka kaklā kāpj kamols, nerij to nost, bet izraudies. Skaļi un no sirds.

Dziedi.

Šī ir daudz ietekmīgāka metode, nekā Tev šķiet. Ne velti mūzika mūsu dzīvēs ieņem tik lielu lomu. To zināja pat senās indiāņu ciltis, kad tās dejoja ap ugunskuru rituāldejas un dziedāja savas īpašās dziesmas. Mūzika nomierina un dziedina. Citiem patīk dziedāt dušā, bet man mašīnā – pirms darba vai pirms kādas svarīgas tikšanās, uzlieku mīļāko dziesmu disku un dziedu, cik spēks. Protams, tā lai tas netraucē braukšanai. Izdziedāties mašīnā no paša rīta sēžot sastrēgumos – nav labākas terapijas par šo! Un man nav ne jausmas, ko domā garāmbraucēji, bet lai domā, ko grib.

Pārsteidz sevi.

Nevar gaidīt no citiem, lai viņi Tev sagādā pārsteigumus, un tad justies slikti, ja neviens to nedara. Beidz gaidīt! Aizej uz puķu tirdziņu un nopērc sev tās puķes, kuras dievini. Aizej uz veikalu un nopērc savu mīļāko kūciņu un ēd tik nost. Piepūt balonus un pielīmē pie sienas. Nopērc jaunu kurpju pāri. Novelc bezgala romantisku filmu un pasapņo to skatoties.

Smejies.

Tu teiksi, ka nevar tā ņemt un uz līdzenas vietas sākt smieties. Nevar jā. Tamdēļ jāatrod kas tāds, kas Tev izraisa smieklus. Es esmu atradusi dažas interneta vietnes, kuras mēdzu šad un tad paskatīties, lai izsmietos līdz asarām. Manas iecienītākās ir tās, kurās apkopoti smieklīgi video un bildes ar dzīvniekiem. Kaķi ir vissmieklīgākie!

Runā.

Dažreiz ir tik labi palikt vienai un izbaudīt vienatni, bet tikpat svarīgi ir arī mums, sievietēm, izrunāties. Tam ir domātas draudzenes vai mammas. Izmanto meiteņu vakarus, lai pie vīna glāzes pastāstītu savas emocijas un atklātu, kā Tu jūties. Kādēļ tas ir svarīgi? Tā nu tas iekārtots, ka sievietes itin viegli prot mazināt spriedzi to izrunājot laukā no sevis. Runāšanās palīdz arī sakārtot domas un izlemt par nākamajiem soļiem, kā rīkoties tālāk. Sarunās vari gūt arī skatu no malas savām problēmām, un varbūt pat ieraudzīsi ko pavisam jaunu, ko līdz tam nebiji pamanījusi.

Atbrīvojies no negatīvā.

To ir vieglāk teikt nekā izdarīt. Mums katram ir kāds cilvēks, ko nicinam, neciešam vai viņš gluži vienkārši izraisa antipātijas. Neieredzēt citus ir kā dzert indi un gaidīt, lai tas otrs noindējas. Bet indējam mēs pašas sevi, tādēļ no tā ir jāatbrīvojas. Manis piedāvātā metode var šķist muļķīga, bet izmēģini! Es parasti mēdzu uzrakstīt 10 lietas, kas man nepatīkamā cilvēkā vai situācijā patīk. Neiespējami! Es zinu! Bet Tev tas ir jādara – sūti kosmosā pozitīvas domas, lai tās nāk atpakaļ pie Tevis. Pēc tam palaid vaļā negatīvo un iemācies it visur saskatīt pozitīvo.

Tu esi burvīga! Tu izskaties lieliski! Tev šodien viss izdosies!

Izgulies.

Lai nomierinātos, var jau skaitīt līdz desmit, apskriet ap māju, zaudēt galvu šopingā u.tml. Tomēr vislabāk mūsu galvu pārstartē kārtīgs miegs. Ja Tev gadījusies grūta diena, pasaki sev, ka šī ir slikta diena nevis slikta dzīve un dodies gulēt. Pirms miega padomā ko skaistu un patīkamu, jo visbiežāk sapņojam par to, ko darījām pēdējo pirms miega. No rīta uzsmaidi sev spogulī. Man uz spoguļa ir uzlīmētas lapiņas ar komplimentiem sev: “Tu esi burvīga!”, “Tu izskaties lieliski!”, “Tev šodien viss izdosies!” Zini, tas strādā. Pēc pamošanās, paskatos uz savām rīta mantrām, pasmaidu un atkal esmu gatava doties dzīvē, aizmirst vakardienu un dzīvot skaistu šodienu.

Foto: G.Sola

Pastāsti draugiem

Viena atbilde uz “Raudi un dziedi jeb 10 veidi, kā relaksēties”

  1. young saka:

    Labs padoms, kā atpūsties, būs jaizmeiģina ;)

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *