6:00

Tu guli saldā miedziņā.

Tiek uzskatīts, ka pats labākais laiks, lai mostos, ir pulksten 6. Protams, gada gaišākajos mēnešos to izdarīt ir pavisam viegli, jo no rīta logā spīd saule un mostās visa dzīvā daba, taču ziemā ir sajūta, ka jāceļas nakts vidū. Katrā ziņā, lai gūtu no rītiem maksimālu enerģiju, neuzkrātu šlakvielas un neiedzīvotos liekajā svarā, labāk celies augšā līdz pulksten 7 (vēlākais).

7:00

Tu sēdi miegaina pie galda un malko stipru kafiju.

Ja esi cēlusies pirms stundas vai pusstundas, labākais, ko vari darīt uzreiz pēc pamošanās, veikt desmit minūšu garumā rīta rosmi. Pat tad, ja piespiedīsi sevi tikai kārtīgi izstaipīties, Tu kļūsi daudz možāka. Pēc rīta rosmes un nodušošanās, noteikti ieturi brokastis. Diētas speciālisti atzīst, ka brokastis ir svarīgākā dienas ēdienreize un apgalvo, ka no rīta uzņemtās kalorijas labumā neiet. Ieturi kārtīgu maltīti un, ja vēlies kādu našķīti, droši liec uz kārā zoba – iegūsi papildus enerģiju. Ja brokastis izlaidīsi un iedzersi tikai kafiju ar domu “lai vieglāk pamosties”, šādi iegūta enerģija būs īslaicīga, un nebūsi vēl nokļuvusi darbā, kad jau sāks nākt miegs.

8e744d8d28adef6584975fe4bca54e2d

Foto avots: http://shape.com

8:00

Ar mašīnu piebrauc pēc iespējas tuvāk darba vietai.

Ja Tev nav iespēja doties uz darbu ar velosipēdu siltajā laikā vai doties garākā pastaigā ar kājām, vismaz mašīnu noparko no darba tik tālu, lai vari kādu minūti paieties. Tā Tu būsi izkustējusies, ieelpojusi svaigu gaisu un priecīgāka.

9:00 – 10:00

Pļāpā ar kolēģiem virtuvē par nedēļas nogalē piedzīvoto.

Vienmēr dienu sāc ar grūtākajiem darbiem, jo tieši šajā laikā tiem Tev ir visvairāk enerģijas un Tu tos paveiksi ātrāk un kvalitatīvāk. Ar kolēģiem paspēsi papļāpāt, kad visu būsi paveikusi.

11:00

Sēdi pie datora bez pārtraukuma.

Nekad nenosēdi dienas pirmo cēlienu pie datora, no tā pat neatejot. Ja vēlies pakonsultēties ar kolēģi, tā vietā, lai rakstītu e-pastu vai zvanītu, aizej un parunājies aci pret aci. Ja Tev ir kāda tikšanās, izvēlies to sarunāt ārpus biroja, lai varētu izkustēties.

12:00

Atliec pusdienošanu uz vēlāku laiku.

Nē, nē, nē. Puksten 12 ir zelta laiks priekš pusdienām. Tavs ķermenis un prāts ir nostrādājis pie pašiem smagākajiem dienas darbiem un ir pelnījis uzņemt enerģiju. Saplāno savu dienu tā, ka Tev vienmēr ir iespēja nesteidzīgi papusdienot šajā laikā.

d44c9855e743fc3f4d60db5cfa8e2a9d

Foto avots: http://shape.com

13:00 – 14:00

Aktīvi meties iekšā darbos.

Pēc pusdienām prātīgākais ir sev ļaut ieturēt mazu pauzīti un izvēlēties mazāk intensīvu darbu. Šajā laikā vari veikt telefona zvanus, aprunāties ar kolēģiem vai pat ideālā variantā – iziet īsā pastaigā. Ja metīsies aktīvi atpakaļ darbos, piedzīvosi to, ko nereti katrs no mums sajūt – pēcpusdienas nogurumu. Lai apvienotu pusdienošanu ar pastaigu – dodies paēst uz kādu attālāku kafejnīcu.

15:00 – 17:00

Pēcpusdienas noguruma iespaidā sērfo pa sociālajiem tīkliem.

Šis ir brīdis, kad vari ieplānot intensīvāku darbu, jo esi atguvusi enerģiju. Atkal ieplāno dienas darbus tā, lai šai šai laikā varētu rīkot sapulces, risināt kādas problēmas u.tml. Ja pēc pusdienām būsi sev ļāvusi mazliet ievilkt elpu, pēcpusdienā nebūs nodevīgi jālūr pulkstenī un jāskaita minūtes līdz darba dienas beigām.

18:00

Neesi paspējusi paveikt darbus, tādēļ aizkavējies ilgāk.

Šim vajadzētu būt zelta likumam – nekad nepaliec darbā ilgāk pēc noteiktā darba laika. Plāno efektīvāk savu dienu, nodarbojies ar darba dalīšanu vai izdomā jebko citu, lai Tev nevajadzētu darbā aizkavēties.

19:00

Dodies iepirkties.

Lai saturīgi pavadītu atlikušo dienas daļu, šai laikā ir būtiskas vakariņas. Ja uzreiz pēc darba ieplānosi kādas aktivitātes, Tev nebūs iespēja uzņemt enerģiju un atgriezīsies mājās pārgurusi. Savukārt ja ieturēsi maltīti, ļausi savam prātam dabiski pārslēgties pēc darba, būsi enerģijas pilna un varēsi vēl daudz ko līdz gulētiešanai paveikt.

20:00

Sēdi pie televizora.

Šis ir trešais enerģijas vilnis dienas laikā, ko vislabāk izmantot kādām aktivitātēm. Dodies uz veikalu iepirkties, satiecies ar draugiem vai apmeklē sporta zāli. Lai kas Tev būtu jāpaveic – šis ir labākais laiks priekš tā.

21:00 – 22:00

Joprojām sēdi pie televizora.

Lai būtu veselīgs miegs, pēc pulksten 21 sāc mest mieru aktivitātēm un dari mierīgākas nodarbes. Lēna vakara pastaiga, gulēšana siltā vannā, grāmatas palasīšana un citas mierīgas nodarbes būs tieši laikā.

96476ddc950a45c5640ef280347332e0

Foto avots: http://lovely-bazaar.tumblr.com

23:00

Aktīvi darbojies internetā.

Lai no rīta piecelties būtu viegli un izdotos dienu pavadīt enerģiski, šis ir labākais laiks, kad doties gulēt. Organismam ir vajadzīgs miegs, lai atjaunotos un atpūstos. Ja būsi gulējusi par maz, iedzīvosies dažādās veselības kaitēs un nāks klāt liekie kilogrami. Lai Tavs ķermenis funkcionēti pareizi un saskaņā ar sevi, viņam ir nepieciešams, lai Tu saplānotu dienu, atbilstoši viņa vajadzībām. Ja Tavs ķermenis būs laimīgs, arī Tu jutīsies labi un apmierināta ar sevi.

Titulbildes avots: http://bodahealth.ca