Būtiskākais par antioksidantiem

Antioksidanti ir dažādi vitamīni, minerālvielas un fermenti, kas aizsargā organismu no brīvo radikāļu veidošanās. Kādēļ brīvie radikāļi ir mums kaitīgi? Tie izraisa šūnu bojāšanos, vājina imūnsistēmu un veicina dažādu slimību attīstīšanos (piemēram, vēzi), kā arī ir atbildīgi par mūsu organismu novecošanos. Kā izvairīties no brīvajiem radikāļiem? Nesauļoties, nepīpēt, nelietot alkoholu, uzturēties svaigā gaisā,  nodrošināt sev labu miegu un kārtīgi atpūsties no stresa.

Populārākie antioksidanti ir koenzīms Q10, melatonīns, alfa-liposkābe, selēns, A, C un E vitamīni, beta karotīns, cinks, cisteīns, glutations, polifenoli – flavonoidi u.c.

Kā uzņemt antioksidantus dabiskā ceļā

Ogas

agirlsrighttodream.tumblr.com

Foto avots: http://agirlsrighttodream.tumblr.com

Mellenes, zemenes, dzērvenes, upenes, avenes, smiltērkšķi, godži ogas, aronijas, zilenes, plūmes, kazenes, ķirši, vīnogas.

Augļi

www.pinterest.com:pin:353391901981616684:

Foto avots: http://pinterest.com/pin/35339190198

Āboli, bumbieri, persiki, mandarīni, greipfrūti, citroni, kivi, aprikozes, mango, avokādo, apelsīni.

Rieksti

purevege.com

Foto avots: http://purevege.com

Pekanrieksti, valrieksti, pistācijas, zemesrieksti, ciedru rieksti

Dārzeņi un citi produkti

cal51.tumblr.com

Foto avots: http://cal51.tumblr.com

Brokļi, artišoki, saldie kartupeļi, mazās sarkanās pupiņas, burkāni, loki, sīpoli, ķiploki, zaļā tēja, sarkanvīns, garšaugi, spināti, sēklas, augu eļļas, pilngraudu produkti, nesaldināta melnā šokolāde u.c.

Lūk, kādēļ mums iesaka ikdienā uzņemt pēc iespējas vairāk ogas, augļus un dārzeņus!

Titulbildes avots: http://500px.com/photo/45693638