Stila aktualitātes / 10. decembris, 2013

Kā šopere Tev var palīdzēt iepirkties

Ieva Rozentāle ir stiliste, vizāžiste un arī šopere. Latvijā šī nav populāra profesija un to pārstāv tikai daži speciālisti, bet šoperes loma iepirkšanās procesā vienozīmīgi ir ļoti nepieciešama, ja vēlies izkopt savu individuālo stilu un iepirkties pārdomāti.

Ieva atklāj, kā šoperes profesija izskatās no otras puses, kas jāzina, ja vēlies doties iepirkties šoperes pavadībā un kādi no šādas iepirkšanās ir ieguvumi.

Ar Ievu Tu vari sazināties pa telefonu: 29241401 vai epastu: ieva@rozentale.com

IMG_5628

Kā notiek iepirkšanās process no sākuma līdz galam?

Sākumā ir jānoskaidro sekojošais – dzīvesveids, ikdienas darbi, ģērbšanās stils, kas patīk vai tieši pretēji – nepatīk, kad pēdējo reizi veikta skapja revīzija, kad bijusi lielāka iepirkšanās. Svarīgi arī zināt, kāds ir budžets un vai ir kādas konkrētas lietas, kuras nepieciešamas, piemēram, mētelis, zābaki vai arī apģērbu komplekti birojam. Ideāli, ja klients pirms došanās iepirkties šoperes pavadībā, var kopīgi ar stilisti izrevidēt skapi.

Tālāk tiekamies ar klientu, parasti kādā tirdzniecības cetrā, kur pieejami dažādi veikali un piemēroti konkrētajam stilam. Tad sākas iepirkšanās. Jāapbruņojas ar pacietību mērīt daudz apģērbus un aksesuārus. :)

Minimālais iepirkšanās laiks ir 3 h. Noslēgumā – smaids uz lūpām, pilnas rokas ar iepirkumu maisiņiem un mazliet sagurušas kājas, taču ar to palīdz cīnīties doma, ka miers mājās un kādu laiku pa veikaliem jāstaigā nebūs.

Kas jāzina, pirms doties iepirkties kopā ar šoperi?

Jāzina, ka galvenie ieroči ceļā uz panākumiem ir laba sadarbība un pozitīva attieksme. Tas ir kopīgs darbs, jo šoperis vienmēr meklēs tās lietas, kas apmierinās abas puses, nekas netiks uzspiests pret paša gribu.

Ar ko atšķiras iepirkšanās ar šoperi un vienai pašai?

Mēs esam radušas daudzas lietas darīt pašu spēkiem. Mēs varam nokrāsot sev matus, bet vai tas būs tāpat kā matus krāsotu frizieris? Tāpat ir arī ar iepirkšanos. Pirmkārt, tā ir laika ekonomija, jo šoperis pārzina veikalu piedāvājumus, tāpēc izpaliks lieka skraidīšana. Sievietes, iepērkoties ar šoperi, saprot no kurām krāsām izvairīties, kādi piegriezumi piestāv, kas ir modē, kā arī nereti tikai tad uzzina, kāda izmēra apģērbs ir jāiegādājas.

pinterest.com:pin:126804545731639687:

Kā Tu pievērsies šai profesijai?

Skolas laikā domāju par “nopietnas” profesijas izvēli. Maniem vecākiem šķita, ka profesijas, kas pēcāk saistās ar darbu birojā, ir tās labākās. Drīz vien tā sāka likties arī man pašai. Tā nonācu Banku augstskolā, kur ieguvu finansista grādu. Studiju laikā sāku apzināties, ka šī profesija nav domāta man un uzdrošinājos pārmaiņām savā dzīvē. Sāku mācīties šūšanu, konstruēšanu, vēlāk- par stilisti/vizāžisti. Un atradu sevi! Vienmēr esmu bijusi radoša, nodarbojusies ar rokdarbiem, interesējusies par modi un aktualitātēm tajā. Man ir veselīga stila izjūta, mīlu iepirkšanos un mana kaislība ir pārvērtusies par manu darbu.

Kādos gadījumos cilvēki parasti meklē šoperes palīdzību?

Bieži vien tie ir gadījumi, kad sievietes dzīvē notikušas kādas lielas pārmaiņas vai arī apkārtējie cilvēki devuši signālus, kas liek aizdomāties par savu ārējo izskatu. Protams, ir arī daudzas sievietes, kuras vienkārši vēlas paeksperimentēt ar jaunām lietām, nomainīt stilu, kā arī dzirdēt tādu kā skatu no malas. Priecātos, ja mums vairāk pašām būtu instinkts – jauna sezona, vēlos papildināt sav garderobi, lai arī turpmāk būtu tikpat skaista un starojoša.

Uzzināt, kā ir iepirkties ar šoperi, var arī nenomainot savu garderobi vai ģērbšanās stilu, bet gan atrast tērpu kāzām, ballēm, fotosesijām vai kādiem citiem īpašiem dzīves notikumiem.

Kādus veikalus Tu parasti izvēlies un iesaki saviem klientiem?

Nav tā, ka strādāju ar kādiem konkrētiem veikaliem vai zīmoliem. Zinu, kuros veikalos var iegādāties attiecīgā stila apģērbus un dodos uz tiem. Vienmēr domāju par to, lai apģērbs arī labi valkātos. Jāatzīst, ka arī pašas iepirkšanās paradumi dod impulsus, kur izvēlēties aktuālas lietas. Tā, piemēram, “Zara”, “Mango”, “Massimo Dutti”, tie ir veikali, kuros pati regulāri ieeju un arī iesaku klientiem. Tas ir vienkāršs veids, kā sekot modes tendencēm, jo tur ir redzamas, kas tad īsti ir modē šobrīd.

IMG_5483

Kā Tu vērtē latviešu iepirkšanās paradumus?

Vērojot cilvēkus uz ielām, priecē fakts, ka arvien vairāk sākam izmantot aksesuārus. Ja senāk tas bija gandrīz kā tabu, tad tagad mēdzam piedomāt pie kādas “rozīnītes” savam tērpam.

Nesen piedalījos pētījuma prezentācijā par  latviešu ģērbšanās un iepirkšanās paradumiem. Liela daļa sieviešu atzīst, ka iepērkas, lai sevi iepriecinātu. Manuprāt, tas ir pamats arī tam, ka nedomājam par to, kā apģērbu kombinēsim un reālu pielietojumu nopirktajam nemaz neatrodam.

Kas ir lielākais izaicinājums Tavā darbā?

Saskaros ar to, ka šoperes darbs patiesībā ir divu darbu apvienojums – stilista un psihologa. Ja pirmā profesija man ir skaidra, tad psiholoģija man vēl ir izaicinājums.

Kurš būtu Tavs sapņu klients?

Tas var būt jebkurš klients, kas izsaka 4 pavisam vienkāršus vārdus – “Es pilnībā Tev uzticos!” :)

Foto avots: http://pinterest.com

Titulbildes avots: http://500px.com/photo/17308731

Pastāsti draugiem

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *