Ideāls rīts

Screen Shot 2014-04-22 at 16.36.58

1. Ik rītu celies vienā un tai pašā laikā. Celies tik laicīgi, lai bez lielas steigas vari pagūt visu, kas Tev jāizdara līdz darba sākumam. Kad noskan modinātājs, neatliec to neskaitāmas reizes, bet gan pēc izstaipīšanās, rausies laukā no gultas. Arī brīvdienās centies ievērot līdzīgu dienas ritmu.

2. Atver aizkarus, lai istabā iekļūst dienas gaisma. Ja vien aiz loga nav auksta ziema, atver arī logu. Savukārt, ja spīd saule, tad vismaz uz mirkli izbaudi skaisto laiku, pirms dodies ikdienas skrējienā.

3. Pamodini sevi ar siltu ūdeni, kam pievienots citrons.

4. Pagatavo sev veselīgas brokastis vai kādu zaļo kokteili.

5. Ieslēdz savu mīļāko mūziku, izstaipies un pavingro. Ja esi fizisko aktivitāšu piekritēja, dodies rīta skrējienā.

6. Ieej dušā, padungo kādu melodiju un noskaņojies darbīgai dienai.

7. Saģērbies atbilstoši noskaņojumam. Uzliec grimu. Pasmaidi sev spogulī.

8. Ja dzīvo tuvu darbam, dodies ceļā ar kājām vai velosipēdu. Ja dzīvo tālāk no darba, atstāj mašīnu dažus kvartālus tālāk no darba, lai vari mazliet pastaigāties. Savukārt, ja pārvietojies ar sabiedrisko transportu, izkāp pāris pieturas ātrāk.

Ideāla diena

8e92f00ad67f871ade99ac3d89de88f4

1. Saraksti ik rītu paveicamos darbus un pa vienam izsvītro. Ja Tev būs vismaz aptuvens plāns, nepavadīsi dienu drudžaini mēģinot visu paspēt. Tāpat arī plāno brīvdienu darbus un nedarbus, lai pavadi laiku aktīvi, nevis sēdi mājās un neko nedari.

2. Visus svarīgos darbos un tikšanās ieplāno rīta pusē, jo tad Tev ir visvairāk enerģijas.

3. Pagatavo sev tēju un apēd kādu veselīgo līdzi paņemto uzkodu, lai līdz pusdienām rūcošais vēders nerada diskomfortu.

4. Sadali prioritātes. Katrai darbībai piešķir atzīmi, cik tā ir nozīmīga. Tā tu sapratīsi, kas ir jāatrisina uzreiz un ko vari atlikt uz laiku, kad visu svarīgo būsi paveikusi.

5. Neizlaid pusdienas! Parūpējies, lai ap pusdienlaiku Tev nav ieplānotas sapulces un tikšanās. Izmanto savu pusdienas pauzi, lai lēnām paēstu un sakoncentrētos darba dienas otrai pusei.

6. Atceries pa dienu izdzert vairākas glāzes ūdens.

7. Ja rīta pusē būsi citīgi pastrādājusi, pēcpusdiena būs vieglāka. Varēsi izdarīt mazos darbiņus un sagatavoties rītdienai.

8. Dienas laikā ieplāno tikai pāris reizes, kad lasi un atbildi uz e-pastiem. Ja savu e-pastu čekosi ik pa 10 min, tas lieki tērēs Tavu produktīvo laiku.

9. Parūpējies arī par kādu veselīgu pēcpusdienas uzkodu, lai līdz vakaram neesi tik izsalkusi, ka vari apēst pusledusskapi.

10. Saplāno dienas darbus tā, lai mājās vari doties laicīgi. Darbaholisms nav nekas tāds, ar ko jālepojas. Drīzāk tas norāda uz to, ka neproti saplānot savu dienu tā, lai laicīgi paveiktu darbus. Savukārt brīvdienās tieši otrādi – nekādā gadījumā nedodies mājās laicīgi, bet izbaudi savas aktivitātes līdz pat tumsai.

Ideāls vakars

33353211ac451c035f8a6c2527624c57

1. Atrodi kādu hobiju vai brīvā laika nodarbošanos, ko vari darīt pēc darba. Atvēli laiku, ko pavadi vienatnē ar sevi. Kā minimums dodies pastaigāties vai kā citādāk izbaudi skaisto dienas noslēgumu. Arī brīvdienas izvēlies pavadīt aktīvi.

2. Vakariņas ieturi aptuveni četras stundas pirms gulētiešanas. Atceries, ka vakariņām jābūt dienas mazākajai un vieglākajai ēdienreizei.

3. Atrodi laiku arī savai ģimenei un draugiem. Izrunājat dienas notikumus un pavadat interesanti vakaru kopā.

4. Datoru un televizoru izslēdz kā minimums stundu pirms gulētiešanas.

5. Pašā vakarā nenodarbojies ar sportiskām aktivitātēm vai jebko citu, kas var aizbiedēt miegu. Labāk lasi grāmatu un/vai paguli siltā vannā.

6. Gulta ir domāta, lai tajā gulētu nevis ēstu, skatītos televizoru, strādātu u. tml.

7. Guli pilnīgā tumsā, jo īpaši, ja Tev ir problēmas ar aizmigšanu. Tumsā izdalās melatonīns jeb miega hormons, kas Tev palīdzēs iemigt. Vēlams arī pirms gulētiešanas izvēdināt istabu un uzturēt vēsu temperatūru.

Foto avots: http://pinterest.com
Titulbildes avots: http://500px.com/photo/61547501/spotlight-on-spring-by-jenny-haritou