Dzīvesveids / 15. janvāris, 2014

Izaicini savu slaidumu sporta zālē

Projekta "Izaicini savu slaidumu" ietvaros viens no grūtākajiem uzdevumiem bija bieži un intensīvi sportot. Kā dalībniecēm izdevās sadraudzēties ar sportu?

Kādēļ sportošana ir neatņemama tievēšanas sastāvdaļa

Bieži vien cilvēkiem, kuri sākuši tievēšanas ceļu, labpatīk domāt, ka pietiks ar tikai kaloriju samazināšanu. Patiesībā, lai notievētu un jauniegūto svaru arī noturētu, ar diētu vien būs par maz. Ja iepriekš ar neko neesi nodarbojusies, tad pirmais, ko vajadzētu darīt, atrast speciālistu, kurš profesionāli spēs novērtēt to, kas Tev nepieciešams un ko Tu spēj izdarīt. Sporta klubos ir pieejami treneri, kuri izveidos Tev treniņu grafiku, kas būs piemērots, lai Tu sasniegtu savu mērķi un tai pat laikā atbilstu Tavam fiziskās sagatavotības līmenim. Lai sportošanai nemestu mieru jau pēc 3 nedēļām, būtiski ir fiziskās aktivitātes pārvērst par ieradumu. Ar laiku arī izstrādāsies pozitīva atkarība no nepieciešamības kustēties un izvingrināt savu ķermeni. Sportošana ļauj ne tikai sadedzināt kalorijas un uzlabot vielmaiņu, bet arī stabilizē cukura līmeni asinīs. Tātad visiem tiem, kuri cieš no saldumu kāres, tā mazināsies. Ja sporto pietiekoši regulāri, ar laiku organisms iztukšo glikogēna rezerves, kas nozīmē, ka organisma tendence uzkrāt taukus samazinās. Protams, fiziskās aktivitātes dod vēl simtiem ieguvumus, no kuriem būtiskākie ir stresa mazināšanās, pašsajūtas uzlabošanās, kopējā veselības stāvokļa uzlabošanās, depresīva noskaņojuma mazināsānās, izturības un noturības palielināšanās, organisms tiek labāk apgādāts ar skābekli, ogļhidrāti nepārvēršas taukos ikreiz, kad paēd, uzlabojas sirds un asisnvadu sistēmas, kā arī atstāj pozitīvu ietekmi arī uz citām ķermeņa sistēmām, stiprinās imūnsistēma, uzlabojas miega kvalitāte u.c.

IMG_7160

Kūciņas var atļauties tikai tie, kuri sporto!

Salīdzināsim divas meitenes: slinkā Anna un sportiskā Zane. Anna apēd kūciņu un viņai zibenīgi palielinās cukura līmenis asinīs. Tā kā Anna ikdienā ar sportu nenodarbojas, aknas uzņemto cukuru taisnā ceļā sūta uz tauku krātuvēm organismā. Annai visas rezerves ir piepildītas līdz malām un tāpēc viss, ko viņa uzņem, tikai plusojas esošajam svaram. Savukārt, kad kūciņu apēd Zane, cukura līmenis paaugstinās īslaicīgi, liekais cukurs pārvēršas glikogēnā, kas savukārt aizpilda tukšās rezerves organismā. Tādējādi pāri nepaliek lieks cukurs, ko varētu pārvērst taukos.

Sportošana spēj sagādāt tādu pašu prieku kā sekss

Skaidrojums tam ir pavisam vienkāršs, veicot fiziskās aktivitātes, smadzenēs izdalās endorfīns, kas atbild par mūsu laimes sajūtu un labsajūtu.

Dalībnieču atziņas par sportošanu pie Mikus Embrekts “Veselības fabrikā”

IMG_7065

Viktorija: “Mikus izrādīja interesi par katru no mums, ko mēs ēdam, kādas vēl nodarbības apmeklējam, kā jūtamies, kas patīk un nepatīk. Mikus prata labi iemācīt un paskaidrot, kā arī “padzīt” uz priekšu, kad gribās atslābt”.

Sanita: “Mikus ir ļoti atsaucīgs treneris un es labprāt turpināšu ar viņu sadarboties”.

Ilze: “Mikus ar visu sirdi un dvēseli centās mums palīdzēt. Viņam patiešām patīk tas, ar ko viņš nodarbojas un viņam tas labi padodas!”

Pastāsti draugiem

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *