Kādēļ brokastis ir svarīgākā ēdienreize

Brokastīm jāsastāda aptuveni 30% no dienas kopējām ēdienreizēm. Brokastīs mēs uzņemam nepieciešamo enerģiju visai dienā. Tām ir jābūt spēcinošām, proteīniem un šķiedrvielām bagātinātām, lai varam aktīvi darboties. Kāpēc tieši brokastis? Ļoti vienkārši! Kamēr pa nakti guļam, mūsu organisms patērē daudz enerģijas un no rīta mums tā ir jāatjauno. Brokastis ir degviela mūsu organismam, lai tas varētu kustēties.

Brokastis

Populārākie mīti

– Neesmu izsalkusi

– Nav laiks

– Mēģinu zaudēt svaru

Izsalkusi Tu neesi tad, ja ēd īsi pirms gulētiešanas. Ja ēdīsi ne vēlāk kā 4h pirms gulētiešanas, no rīta būsi izsalkusi.

Modinātāju var vienmēr uzlikt 10 minūtes agrāk.

Brokastu neēšana tieši palīdz pieņemties svarā.

Brokastīm “jā”

1. Tie, kuri ēd brokastis, ir mazāk pakļauti aptaukošanās riskam.

2. Brokastu ēdājiem ir labāks cukura un holesterīna līmenis, un viņi retāk piedzīvo pārēšanos pēc izsalkuma brīžiem.

3. Tiem, kuri rīta pusē ietur maltīti, ir vieglāk atturēties vakarā no ēšanas, kas veicina aptaukošanos.

4. Brokastis palīdz cīnīties ar nogurumu, kurš mūs mēdz pārņem dienas laikā. Tās arī palīdz labāk koncentrēties.

5. Brokastu ēdāji ir arī enerģiskāki.

Ko ēst brokastīs

Brokastīs jāēd kalorijām bagāti un pilnvērtīgi ēdieni. Ja vēlies panašķoties ar kādu saldumu, rīta cēliens ir pats piemērotākais laiks, jo uzņemtās kalorijas paspēsi sadedzināt. Atšķirībā no vakara, kad kalorijas būs liekas un uzkrāsies.

Tātad kā jāizskatās ideālai maltītei? Pirmkārt, jāiekļauj saliktie ogļhidrāti, kas ātri dos enerģiju. Otrkārt, būtiski ir uzņemt liesas olbaltumvietas, kas pārstrādājas lēnu. Treškārt, lai veicinātu sāta sajūtu, nepieciešami arī veselīgie tauki. Ar šādu kombināciju jāpietiek 3 – 4 stundām.

Saliktie ogļhidrāti: pilngraudu produkti, augļi, dārzeņi, pākšaugi

Proteīns: olas, gaļa, piena produkti, pākšaugi, rieksti, sēklas un jūras veltes.

Šķiedrvielas: augļi, ogas, dārzeņi un pilngraudu produkti.

Papildus vēl brokastīs ir jāuzņem vitamīni un minerālvielas.

Broakstis

Ēdieni

Pilngraudu auzu putra, jogurts, āboli, banāni, pilngraudu maize, biezpiens, tomāti, gurķi, piens un brokastu pārslas.

Mana brokastu recepte ir auzu pārslu un augļu kokteilis: blenderī lieku dažādus augļus, piemēram, kivi, banānus, zemenes, ananāsu vai citus, pieberu auzu pārslas un visu samaļu.

Ēd pareizi,

jūties un izskaties labi!

Foto: http://dansedelune.tumblr.com http://bellalimento.com http://francesjanisch.wordpress.com http://givemeaclassykiss.tumblr.com http://dailydreamdecor.com http://cookingchanneltv.com http://vanitas-still-life.tumblr.com