Bildes avots: http://sna.agr.br/ , saludalia.com,  muyinteresante.es

Mīts: Soja nav labs proteīnu avots

Fakts: Patiesībā sojas pupiņas ir pilnas proteīniem, kas nozīmē, ka tās satur visas nepieciešamās aminoskābes,  ko organisms pats nespēj saražot,  bet ko varam uzņemt ar pārtiku. Glāze sojas pupiņu satur 22 gramus proteīnu, gandrīz tikpat, cik porcija steika!

Mīts: Sojas produkti, kas imitē gaļu ir barojoši, jo domāti veģetāriešiem

Fakts: Šāds iespaids rodas tāpēc, ka sojas produktiem, kas atgādina vistas nagetus, desiņas vai ko citu,  parasti pievienotas vēl neskaitāmas sastāvdaļas, kurās ir augsts tauku saturs. Jo soja ir tuvāk savam dabiskajam stāvoklim, jo labāk.

 

 Bildes avots: telegram.ee , bde.ens-lyon.fr

Mīts: Soja veicina krūts vēža rašanos

Fakts: reizēm krūts vēzis attīstās estrogēna klātbūtnē, un soja tik tiešām palīdz organismam veidot estrogēnu. BET nav atklātas nekādas tiešas saiknes par sojas ietekmi uz vēzi. Dažos pētījumos par dzīvniekiem novērots, ka izoflavoniem (fitorormons) savienojoties ar sojas estrogēniem tiek veicināta vēža augšana. Taču cilvēki izoflavonus uzņem savādāk nekā dzīvnieki, turklāt izoflavona  bagātinātāji ievērojami atšķiras no tiem, kas atrodami sojā. Pētījumos ar cilvēkiem, kas daudz lieto soju, nav atklāta nekāda saikne ar vēža rašanos, tieši otrādi  – pat atklātas zemākas iespējas saslimt ar šo slimību.

Mīts: Ja tev nepatīk tofu, sojas proteīnu uztura bagātinātājs ir laba alternatīva

Fakts: Īslaicīga uztura bagātinātāju lietošana ir droša, taču ar ilgākiem periodiem nevajadzētu aizrauties.

Mīts: Vīriešiem nevajadzētu ēst soju

Fakts: Baumo, ka sojā atrodamais estrogēns var ietekmēt testosterona līmeni vīriešu organismā, taču klīniskie pētījumi noliedz šīs bažas. Patiesībā vīriešiem, kas ēd soju samazinās prostatas vēža risks. Tā lūk!

Andra Ābrāma