Neatkārtosim to, cik svarīgi ir katru dienu izdzert vismaz 1,5l ūdens, jo tas tiek atgādināts ik uz stūra. Patiesībā arī pārtikas produkti satur lielu daudzumu ūdens, tāpēc uzņem to ēdot!

fresh_fruit_and_vegetable_picture

Bildes avots: http://www.schoolnutritionandfitness.com/

1. Ēd svaigus augļus un dārzeņus

Vasarā gluži dabiski mūsu ķermenis pats pieprasa ēst svaigos produktus, klausi savam organismam un uzņem šķidrumu ēdot, ja ne kā citādi. Zināšanai ogas satur 87-92% ūdens, burkāni 87%, paprika 92%, bet selerija veselus 95% ūdens.

cucumber-veggie-of-the-week-ftr

Bildes avots: http://parade.condenast.com

2.Kļūsti par gurķu fanātu

Gurķi satur 95% ūdens, tāpēc apēdot 200g lielu gurķi, tu uzņemsi gandrīz tik pat daudz šķidruma, kā izdzerot glāzi ūdens. Liec tos uz maizītēm, salātos vai izspied sulu, kam pievieno mazliet arbūza. Ideāls produkts ūdens uzņemšanai!

 

Watermelon-and-Watermelon-Juice

Bildes avots: http://www.motionfitness.co.za

3. Arbūza diēta

Šis ir īstais arbūzu laiks, tāpēc šķidruma uzņemšanai šī gardā milzu oga ir īstā izvēle. Ne velti to angļu valodā sauc watermelon!

dark_chia_sq__38560-1358536717-1280-1280

Bildes avots: http://outoftheboxremedies.net

4. Mērcē čia sēklas

Vai zināji, ka mazās čia sēkliņas, pēc mērcēšanas kļūst 10 reizes lielākas nekā sākumā? Tas tāpēc, ka viņas ūdeni uzņem desmitkārtīgi. Katru reizi pirms čia sēklu izmantošanas, izmērcē tās vismaz 30 minūtes, lai tās neatņemtu šķidrumu no tava jau tā dehidrētā organisma. Pievieno čia sēklas smūtijiem, jogurtam, salātiem vai jebkam citam, pēc saviem ieskatiem.

Bananas

Bildes avots: http://www.youbabyandi.com

5. Ēd banānus

Šķiet, ka banāni ir tieši „nesulīgākie” augļi pasaulē. Jā, taču tiem ir citas noderīgas īpašības organisma mitrināšanā. Banāni satur kāliju, kas papildina zaudētos elektrolītus, ko karstumā zaudējam svīšanas laikā, kā arī magniju, kas palīdz līdzsvarot un regulēt šķidrumus organismā. Cukurs rada tūlītēju enerģiju, kas ir lielisks palīgs, kad karstums tevi nokausējis.

2841

6. Izspied citrona sulu

Vislabāk dzert siltu citronūdeni no rīta tukšā dūša, bet iespējams, ka vasarā to nav tik viegli dabūt iekšā. Ja tīrs ūdens negaršo, ideāli der atdzesēts citronūdens, kurā joprojām saglabājas C vitamīns un tas piešķir ūdenim atsvaidzinošu garšu.

thumbs_51247-cfakepathis-coconut-water-the-cure-for-dehydration-newbeauty.png.660x0_q80_crop-scale_upscale

Bildes avots: http://www.club-360.com

7. Izmēģini kokosriekstu ūdeni

Kokosriekstu ūdens satur četras reizes vairāk kālija nekā banāns, turklāt tajā ir arī B vitamīns, elektrolīti un magnijs. Par spīti saldajai garšai, tam ir maz kalorijas un tas ir lielisks veids, kā uzņemt papildus šķidrumu. Dzer to tāpat vai sasaldē kokosriekstu ūdens ledus kubiņus, ko pievienot kādam kokteilim.

Melon

Bildes avots: http://www.mag-bonprofit.fr

8. Našķojies ar meloni

Arī melone satur vairāk kā 90% ūdens, tāpēc droši izmanto to kā uzkodu brokastīs, pusdienās vai pat vēlās vakariņās.

9. Ziedkāpostu uzkoda

Vēl viens ūdens pārpilns augs – ziedkāposts, kas satur 92% šķidruma. Svaigu dārzeņu uzkodas ar dipi mērcīti patiesībā ir labs veids kā uzņemt šķidrumu!

10. Spinātu iznāciens

Visbeidzot spināti, kas arī satur vairāk kā 90% ūdens. Pievieno tos svaigi spiestām sulām, smūtijiem, liec maizītēs, pievieno pesto, liec uz picas vai pat pievieno pankūkām, spināti būs lielisks palīgs tiem, kas izvairās no ūdens.

Atceries, ka ar vienu šķēli arbūza vai sauju čia sēklām nepietiks, tāpēc seko līdzi, lai uzņemtu šķidrumu pietiekamā daudzumā, kombinējot ūdens dzeršanu ar mūsu ieteikumiem.

Andra Ābrāma